Mexico part 3
7 maart 2023 - Chichén Itzá, Mexico
Inmiddels zijn we alweer ruim tien dagen onderweg en over de helft. De kids begroeten inmiddels iedereen met ola, hebben veel geleerd op het gebied van zwemmen en Dax leert elke dag een hoop nieuwe woorden. Het is warm, heel warm wat maakt dat we bijna de hele dag in weinig kleren lopen of lekker in het zwembad liggen. Heerlijk! Onderweg naar chichen itza naar ons hotel komen we langs coba. We stoppen hier voor een fietstocht richting de Maya tempels. Wat genieten is dit! We worden gefietst omdat ze geen fietsstoeltjes meer hebben maar hee, het is 35 graden dus op zich lekker dat we zelf ons niet hoeven in te spannen. Met de fietstaxi door een mooie omgeving omringd door mooie bomen en zandweggetjes. We bezoeken de tempels, bekijken een slang en eten daarna een ijsje. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik helemaal in mijn element ben. De kids stralen en Roas noemt het; we ontdekken de wereld.
Onderweg verder naar ons volgende hotel rijden we even verkeerd door een verkeerde afslag te nemen. De maps me geeft ipv nog 30 minuten ineens nog 2,5 uur aan. Je kan op deze weg namelijk pas omkeren na 84 kilometer! Bizar, je moet dus niet verkeerd rijden hier. Gelukkig zijn ze met de weg bezig en is het op sommige plekken opgebroken met pionnen ertussen en het is zo rustig op de weg dat we het eraan wagen midden op de weg een uturn te maken. Op veel wegen in Mexico is dat normaal, uturns maken. Op de snelweg heb je bv elke 5 km een uturn als je aan de overkant moet zijn. Dit in plaats van afslagen zoals bij ons. Op de weg waar we nu zaten was het niet echt de bedoeling maar 2 uur omrijden lijkt me ook niet de bedoeling. En dus draaien we om en komen we een half uur later aan bij ons hotel. Ook dit hotel ligt midden in de natuur. We rijden 5 minuten een onverharde weg op en daar ineens een groot hek met een groot hotel erachter. Je hoort wel 100 verschillende vogels, ziet leguanen voor je auto lopen en bent omringd door bomen. De zwembaden zijn weer heerlijk en het nieuwe genieten op een nieuwe plek kan weer beginnen. Roas staat op met de mededeling mama; ik wil nooit meer naar huis en mist thuis niet. Iedereen die hij wil zien van thuis die kan toch even naar ons komen benoemt die. Ik geef hem helemaal gelijk. Het is hier heerlijk. We hebben een rust dagje met zwembad en de dag daarna bezoeken we in de ochtend vroeg een cennote. Ideaal voor ook met kinderen. Het is om de hoek, Het water is heerlijk, het is nog rustig en de omgeving is onbeschrijfelijk mooi. Ook Roas zwemt in de cennote en geniet vollop.
De rest van de middag worden er cocktails gedronken aan het zwembad, boeken gelezen en mieren gezocht door de kids.
Maandagochtend bezoeken we chichen itza. Één van de 7 wereldwonderen. Ik verwacht een mensen massa maar iedereen zegt of ik lees dat ondanks de grote drukte het het waard is. En dus gaan we en staan we rond openingstijd voor de entree. Hoe vroeg we ook zijn, we staan in een mega rij. Een mega rij met ook tientallen Nederlanders met ons. Eenmaal binnen starten we met een ijsje. Ook al is het nog voor negenen, het is bloedje heet (lees 34 graden). Gewapend met een pet of een sombrero lopen we het park op. Je ziet direct de grote tempel. Ik moet zeggen dat dat best een mooi gezicht is. Gelukkig nog maar met tientallen mensen en geen honderden. We lopen even rond, kopen voor Roas en onszelf het de beste souvenir die we kunnen vinden voor in onze souveniren kast en vertrekken al snel vanwege de enorme hitte. We sluiten het ook maar af met een ijsje. Je moet wat zonder zwembad in de buurt op dat moment. Terug in ons hotel plonzen we het zwembad in, lunchen onze laatste lunch in dit hotel, drinken de laatste cocktail in dit zwembad en genieten nog een avond van de jungle geluiden (vooral krekels, insecten en vogels). En terwijl ik dit schrijf, op onze veranda die uitkijkt op de jungle horen we toch wat geluiden wat geen vogel of insect kon zijn. Het klinkt groter dan dat. Warr begint natuurlijk gelijk over de verhalen van de Jaguars die leven in deze jungle of de boa constrictors. Die schijnen hier dus te leven maar ik neem aan dat ze geen hotel verkiezen als hun huis maar iets dieper in de jungle. Laten we het er maar op houden dat het een leguaan was zodat ik iig niet gek word hierbuiten :) en bedenken dat warre dat maar zegt om mijn angst te voeden ;).
Morgen vertrekken we naar Rio lagartos met een stop in valladodid. Weer aan de kust maar een andere kust. Sommige mensen moeten er niet aan denken van hotel naar hotel te hopen. Wij vinden het heerlijk om op alle verschillende plekken te zitten. Het is steeds weer genieten met een nieuwe omgeving, een nieuw zwembad, andere mensen en weer wat anders qua eten. We kijken er weer naar uit! Jullie have fun met het maken van sneeuwpoppen? Als iemand maar zorg draagt dat de lente het land intreed op 15 maart ✌🏻 liefs,
Ons
Foto’s
5 Reacties
-
Andre:7 maart 2023Jullie genieten!!wij reizen mee ,hebben daar ook 4 weken rondgezworven.(zijn nu een beetje jaloers) hier is het 3 graden,
-
Martha Spaans:7 maart 2023Heerlijk lijkt het mij, wil zo even op bezoek komen, net iets te ver!
-
Willem Spaans:7 maart 2023Jullie doen het precies zoals jullie dat willen en die 2 kleine mannen worden nu al besmet met jullie virus 😉. Maar wel terug komen hè 😳.
-
Mirola:7 maart 2023Super gaaf allemaal weer!!!
-
Licia:8 maart 2023Suuuper leuk Leonie! Geniet er van, maar dat doen jullie wel als ik het zo lees! 🩷

