Relaxstand, de afsluiting van Peru

13 maart 2018 - Máncora, Peru

Hey iedereen!

Dit keer vanuit Mancora, een stad aan het strand met 35 graden. Ik zal jullie even kort vertellen wat we de afgelopen dagen hebben uitgespookt. Na Machu Picchu zijn we gevlogen naar Lima. Dit scheelde ons een busreis van 20 uur en dit hadden we wel een keer verdiend vonden we zelf. Helaas.. zijn ze hier niet de regen gewend zoals in Nederland. We hadden drie uur vertraging omdat; jawel; het regende. Oke goed, en bedankt, zit je dan met je goeie gedrag 2 uur van te voren op het vliegveld + 3 uur vertraging. Maar goed, nog steeds is het korter dan de 20 urige busreis. Lima is voor ons eigenlijk alleen een transferstop. De stad is niet boeiend, veel te groot en het strand waar het aan ligt is niet mooi. Bij aankomst in Lima is ons hotel volgeboekt terwijl we gereserveerd hebben. Het blijkt een fout van booking, maar goed de man spreekt vloeiend engels en helpt ons aan een ander hostel voor dezelfde prijs en betaald onze taxi. Echter duurde dit ook wel even en hebben we 2 uur zitten wachten op de bank in dit hostel voor dit geregeld was. Vervolgens in het hostel laat ik onze kamersleutel vallen in de prullenbak bij de wc. Dit is geen pretje want hier moeten alle wcpapiertjes in de prullebak, je mag het niet in de wc gooien. Helaas is de prullebak erg vol maar goed Warre trotseerd het en haalt tussen alle poep papiertjes onze sleutel naar boven. Dit omdat hij bij mij nog in het krijt stond omdat hij de vorige keer de deur had dicht getrokken van onze kamer met de sleutel binnen en ik het toen moest oplossen omdat hij alleen een bokser aan had 😂 maar goed liever toen dan dat ik nu met mn handen in de schijtbak had moeten zitten. 😜 Dit was niet echt de meest fantastische dag voor ons, maar goed die zitten er ook tussen :). De volgende dag vertrekken we alweer naar een andere plaats. Ica, huacachina. Dit is een plek midden in de woestijn. We verblijven in een klein dorpje bij een oase met een heerlijk zwembad bij het hotel. Hier begint onze chillstand. Twee dagen liggen we aan het zwembad en genieten van het feit dat we ons niet hoeven in te pakken met een trui, een muts en een windjack. Het enige waar we ons druk om hoeven maken is of we ons goed genoeg insmeren. Heerlijk! In deze twee dagen doen we nog twee tours. Een wijn en pisco tour waar je perusaanse wijn (niet de beste wijnen zijn dit) proeft en de beroemde pisco op veel verschillende manieren. Iemand die bij het hotel werkt gaat met ons mee zodat hij ook gratis kan shotten. De andere tour is sandboarden en met een dunebuggy door de woestijn sjezen. Dit is een super leuke tour geweest! Wonder boven wonder durfde ik zelfs als eerste van de grote zandberg naar beneden zonder dat ik er angst voor had. Ik kan je vertellen, dit gaat best hard! Ik zal de filmpjes online zetten straks. Na deze 2/3 dagen hebben we de bus terug gepakt naar lima. De bussen hier in peru zijn mega luxe hebben we deze laatste twee keren ontdekt. Je hebt grote brede stoelen, je eigen tvtje, een deken+kussen en krijgt eten en drinken. In eerste instantie was ons plan van lima naar piura (het noorden, vlakbij mancora) te vliegen zodat we geen 20 uur in een bus hoefde. Echter hebben we besloten toch met de bus te gaan omdat deze dus zo luxe zijn en het scheelt ons zeker 100 euro. De busrit vloog ook om, 3 films, 8/9 uur slapen en een praatje met de buurman bij een ontbijt en we waren er al voor we het wisten. Super fijn. In Mancora is het super relax. We zitten in een heerlijk rustig hostel met overal hangmatten en chillhoekjes en het is twee minuten lopen naar het strand. We doen overdag hier dus ook niets anders dan liggen op het strand. Wel dit keer met regelmatog schaduw omdat de zon bloedverziekens heet is hier. 3x smeren met factor 50 en nog verbrand ik lichtjes. Maar goed, we mogen niet klagen, we zijn echt heel erg aan het genieten. Zaterdag zijn we hier ook samen uitgeweest naar een feest en hebben ons tot in de diepe vroege uurtjes vermaakt. We blijven hier nog even genieten tot vrijdag en vertrekken dan alweer naar ecuador! De tijd vliegt, ik kan bijna niet geloven dat we al naar land 4 gaan en dus ook al bijna naar de galapagos gaan. Daar heb ik zo naar uitgekeken dat ik eigenlijk wil dat het nog helemaal niet zover is dat we daarheen gaan, want voor we het weten dan is dat al voorbij. Maar goed, de tijd kan je helaas niet stilzetten dus zondag vliegen we toch echt naar de Galapagos 😍 spannend!!

Nou ik hoop voor jullie dat de blauwe lucht en de lente temperaturen komen!

Dikke kus!

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

1. Tonny van Bruggen:
    13 maart 2018
    Wat een enig verhaal. Fijn dat jullie zo genieten.
  2. Mirola:
    Leuk!!!
  3. Sharon:
    13 maart 2018
    Ziet er tof uit! Veel plezier in Ecuador!
  4. Mama:
    13 maart 2018
    Heel leuk Leonie vooral dat poeppraatje! Hoe krijg je het voor elkaar! Hilarisch!
  5. Andre en Anita:
    14 maart 2018
    Beetje rommelig bezig he!☺maar klinkt allemaal heel leuk. Lima is inderdaad niet echt mooi.geniet van het vervolg van je reis ,wij volgen jullie gr andre en Anita