There it was, wildlife, so I promised an new blog! And I am going to talk about awesome Vegas!!

7 juni 2018 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Oké, even goed nadenken wat we allemaal gedaan hebben na onze blog. We zien zoveel dat het bijna niet is bij te houden! Maar ik heb even terug gelezen en we waren gebleven bij Bryce national park. Dit is een super mooi park met allerlei vreemde rockformaties in mooie oranje kleuren. Vooral het erdoorheen hiken gaf een hele mooie indruk!!
Na Bryce zijn we richting de grand canyon gegaan, antelope & Horshoe bend. Antelope is een canyon waar je in gaat lopen met een tour. Best mooi op zich maar ook wel erg overrated. Je betaald 50 dollar pp voor 45 minuten en wij zaten precies in een groep met 15 chinezen ofzo. De tourguide zei: als je een foto neemt, doe dit dan niet langer als 10 sec want dan houd je de boel op, maak ook niet elke stap 20 fotos maar doe elke 20 stappen 1 foto; verder zei hij ook, we gaan wat sneller door de eerste helft want de 2e helft is mooier dus dan hebben we daar meer tijd. Wat denk je dat die chinezen doen? Elke stap minstens 30 foto’s in wel 10 verschillende pozes en zeker langer dan 10 sec per foto. De tour bestond dus ook grotendeels uit kijken naar hoe chinezen foto’s maken. Super leuk maar dat heb ik al 100 keer gezien op wel 80 verschillende plekken in de wereld. Maar goed; genoeg over chinees karakter.. buiten de antelope zijn we naar Horshoe bend geweest. Wat een uitzicht is dat!! Niet te omschrijven, waarschijnlijk als je de foto’s bekijkt zie je gelijk welke de horshoe bend is. Dit is sowieso een must als je een keer in de buurt bent.

De grand canyon hebben wij bezocht op een waarschijnlijk hele andere manier als alle andere toeristen. Wij hebben de northrim bezocht ipv de southrim. Dit om zo de hordes toeristen te vermijden en meer het uitzicht voor onszelf te hebben. Op het begin was ik even bang dat we hierin een foutieve keuze hadden gemaakt. We reden namelijk richting de north rim en ik zag 2/3 uur lang alleen maar een soort bos en weilanden. Ik dacht eerst; gaan we hier uberhaupt een canyon zien aan deze kant? Maar gelukkig na verder te hebben gereden en 500 meter het eerste wandelpad te hebben gelopen was daar de canyon. Heel mooi en heerlijk rustig!! Zeker geen verkeerde keuze geweest als ik hoor hoe je erbij loopt op de southrim. Op de southrim kan je wel meer stops maken als op north maar dit was voor ons prima!

Na de grand canyon hebben we zion bezocht; phoe, over crowded gesproken! Zion wint het hierin! Maar het is er zeker niet minder mooi om. Alles is goed geregeld, er zijn zelfs leuke restaurantjes in het dorpje van zion en de wandeling angels landing heeft ons beloond op een mooi uitzicht!

Ik probeer van deze blog geen opsomming te maken maar dit gaat me niet heel makkelijk af merk ik. Lastig om het allemaal te verbinden; maarja doe mn best!

Totaal iets anders dan een national park is Las Vegas. We wisten niet goed wat hiervan te verwachten. Mensen hadden ons gezegd dat we dit zeker moesten bezoeken en dat dit boven Los Angeles zou staan. We houden beide niet heel erg van poespas maar wauw! In Vegas is alle poespas fantastisch! Je weet werkelijk niet waar je moet kijken als je in de stad loopt. In deze stad kan echt alles! Je ziet rare types lopen wat grappig is om te zien, je kan ziplinen door downtown, je hebt virtuality spellen, een reuzenrad met happy hour aan cocktails, hele grote mooie hotels/casino’s, een glijbaan in een zwembad waarbij je door een aquarium gaat met haaien (doorzichtige glijbaanbuis), de eiffeltoren, een stukje venetie, live optredens, mooie grote digitale reclameborden (ja mooie reclame; dat bestaat) die je omver blazen aan beeld en geluid, fonteinshows, vuurschows, attracties en noem maar op. We hebben echt een hele toffe tijd gehad alleen al door hier door heen te lopen. Ik raad eigenlijk iedereen aan dit een keer in hun leven te doen en het beste is waarschijnlijk nog met je vrienden/vriendinnengroep. Met je partner is het ook fantastisch hoor, daar niet van maar als je door de stad loopt dan komt het gevoel bij ons op dat dit helemaal te gek moet zijn met een vriendengroep. Dat wij ooit nog terug gaan naar deze stad is in ieder geval 1 ding wat zeker is!

Nu de reden waarom ik eraan dacht een nieuwe blog te schrijven. Op aanraden iemand hebben wij Sequoia national park bezocht. In eerste instantie was dit niet ingecalculeerd in onze route maar toch gedaan. Rond tien uur in dit park zijn we een kleine hike gaan lopen. Deze hike was in een bear active area maar wij dachten dit niet tegen te gaan komen omdat dit zelden gebeurt en ze vooral in de hele vroege ochtend actief zijn. Toch na een minuut of 20 zegt Warre tegen mij; wacht stop, daar, een zwarte beer! Ik dacht in eerste instatie; jahoor pannekoek, heel grappig, ik zei namelijk 5 min daarvoor nog dat dit heus niet zou gebeuren. Echter toen ik voor me keek zag ik dat Warre geen grap maakte. Zo’n 50 meter voor ons stak een beer het pad over en keek onze richting op. Oké fuck; scary!! Maar al na 10 sec ging de scary gedachten over op wauw!! Heel gaaf! De camera en de gopro gingen aan en voorzichtig hebben we hem vast gelegd. Aftastend of hij niks deed maar hij liep eigenlijk na een paar keer kijken naar ons met een grote boog om ons heen. Ik was zo blij als een ei natuurlijk, wilde dieren vind ik altijd wel fantastisch, van een grond eekhoorn tot een olifant. We hebben zeker wel een uur lang tegen elkaar gezegd hoe gaaf dit was!

Nog geen 2 dagen later toen we een hike begonnen in yosemite national park was het mijn beurt een wild life animal te spotten. Op de weg liep een dier waarvan ik eerst dacht dat het een hond was. 10 sec later dacht ik gelijk, dat zou raar zijn hier, een hond op de weg zonder baasje, in zuid amerika zou je daar niet van opkijken maar in amerika zeker wel. Toen we dichterbij kwamen zag ik ook wel dat het een wat andere vormen had, een vos? Was de 2e gedachten. Bij nog dichterbij zagen we dat het een coyote was.. oke wacht, ik mag niet liegen.. er werd ons verteld dat het een coyote was en dat we beter niet te dichtbij konden komen. Een mooi dier waarvan we een tijdje naar zn jaagkunsten op een eekhoorn hebben zitten kijken. Na zn mislukte jaagpoging liep die op ons af waardoor ik het filmen heb gestaakt helaas, de angst werd net wat te groot en ik wilde even wat stappen achteruit. Maar we hebben hem zeker goed gezien en ook dit was weer een leuk moment!

Ik hoop voor onszelf dat ik de volgende keer nog meer kan bazelen over wildlife! Dit was het voor deze week!

Dikke kus & liefs

1. Andre en Anita:
    8 juni 2018
    Helemaal prachtig dit verhaal, zw Amerika is inderdaad grandioos! Aparte stad he las Vegas! Jullie pakken echt ons rondje maar wij hadden nog nauwelijks Japanners of Chinese figuren geniet verder, wij volgen jullie gr andre en Anita
  2. Danitsja:
    10 juni 2018
    Echt suuuuper mooie foto’s en geweldig te lezen jullie avonturen! :)